Opdrachten

producten voor scholen en besturen
Type opdrachtenOver mij

Opdrachten

 

Jarenlange ervaring in uiteenlopende situaties en projecten maakt dat ik snel en effectief inzetbaar ben. Er zijn geen lange voorbereidingstijden nodig, als we het eens worden over de opdracht ben ik snel effectief. Hier een overzicht van het type opdracht waarvoor je bij mij terecht kan:

 

Dienstenaanbod: Kwaliteitsgericht en Multidimensionaal

1. Kwaliteitsverbetering op schoolniveau

  • Analyse en Prioritering: Ondersteuning bij het in kaart brengen van kernproblemen binnen schoolresultaten, gedragscultuur, teamdynamiek en leerlingenbegeleiding​​.
  • Herstelplannen: Ontwikkelen en implementeren van plannen die inspelen op inspectierapporten en andere externe analyses​​.
  • Continue Verbetering: Trainingen en begeleiding om een cultuur van kwaliteitszorg en evaluatie te waarborgen.

2. Resultaatgerichte cultuurverandering

  • Visie en Strategie: Stapsgewijze begeleiding bij het ontwikkelen van een resultaatgerichte schoolcultuur met hoge verwachtingen en duidelijke gedragslijnen​​.
  • Leiderschap: Coaching voor schoolleiders en teams om consistentie te creëren in pedagogisch-didactisch handelen​​.

3. Multidimensionale onderwijskwaliteit

  • Ondersteuning in Complexe Contexten: Inzichtelijke ondersteuning bij scholen waar verschillende zorgen spelen, zoals achterstanden, gedragsproblemen en hoge werkdruk​​.
  • Integrale Kwaliteitsaanpak: Samenvoegen van gedragsmanagement, curriculumontwikkeling en leerresultatenanalyse voor duurzame verbetering​​.

4. Teamprofessionalisering en ontwikkeling

  • Trainingsprogramma’s: Gericht op leskwaliteit, zoals technieken uit Teach Like a Champion, EDI en het Doordacht Passend Lesmodel​​.
  • Samenwerking: Opbouwen van sterke teamdynamiek en het aanpakken van spanningen binnen teams​.

5. Data en onderwijsinnovatie

  • Data-analyse: Gebruik maken van leerlingresultaten en schooldata om effectieve interventies te plannen​​.
  • Innovatieve Modellen: Implementeren van nieuwe onderwijsstrategieën en technieken die aansluiten bij de specifieke behoeften van de school​.

6. Strategische planning en implementatie

  • Schoolplan Ontwikkeling: Opstellen van ambitieuze en haalbare schoolplannen die voldoen aan landelijke richtlijnen​.
  • Beleid en Conceptontwikkeling: Van abstract idee naar concreet onderwijsconcept, klaar voor implementatie.

7. Inspectie- en hersteltrajecten

  • Inspectievoorbereiding: Praktische begeleiding bij inspectiebezoeken, inclusief documentatie en interventies​.
  • Nazorg: Implementatie van verbeteringen en monitoren van voortgang na inspecties​​.

8. Ondersteuning bij multidimensionale uitdagingen

  • Crisismanagement: Snel en effectief reageren op acute zorgen zoals gedragsproblemen, leerlingzorg en personeelsuitval​​.
  • Prioritering: Helpen bij het structureren en prioriteren van complexe situaties met gelijktijdige problemen.

9. Creatieve probleemoplossing

  • Innovatieve Strategieën: Ontwikkelen van creatieve oplossingen voor unieke uitdagingen binnen jouw school of organisatie.

10. Profilering en positionering

  • Identiteit en Presentatie: Versterken van de positionering van de school in de regio, met focus op kwaliteit en innovatie​.
  • Communicatie: Begeleiden van strategische communicatie om betrokkenheid van ouders en stakeholders te vergroten.

Heb je een verse blik nodig? Behoefte aan een plan? Of juist de uitvoering van het plan?....

Verandertrajecten in scholen

Kennismaking

Wie ben ik, wie zijn jullie, wat is de vraag?

We kijken of ik de juiste man voor het vraagstuk ben. Ik ben open en eerlijk over wat mijn krachten en zwaktes zijn.

Opdracht formulering

De eerste week wordt over het algemeen besteed aan het kijken of het probleem ook het probleem is

Samen formuleren we de definitieve opdracht en kijken of aan alle voorwaarden voldaan wordt om het tot een goed eind te brengen.

Het maken van een plan

De eerste weken wordt alles in kaart gebracht en formuleren we een plan van aanpak

Ik hecht eraan om alle belanghebbenden te betrekken bij het maken van een plan.

Aan de slag

Met ons plan in de hand gaan we aan de slag

Met energie en optimisme brengen we de doelen die we geformuleerd hebben stap voor stap dichterbij.

Mijn manier van werken