van coaching naar online
Nog nooit zijn er zoveel redenen geweest om van jouw coachings bedrijf een online bedrijf te maken. De technieken zijn er, de klanten zijn er, nu jij nog!
En wie ben ik?
Ik ben Jan Willem Koot. Ik ben creatief, zit vol ideeën en heb ondertussen decennia ervaring in ondernemen en veranderprocessen.
Ik help jou graag op weg om jouw business online te brengen.
Coaching is Hot
Het bewustzijn van de waarde die een coach kan leveren neemt significant toe. Mensen realiseren zich wat het belang van het hebben van een coach, niet alleen op zakelijk gebied, maar ook voor andere gebieden in hun leven. Door social media en het internet, kunnen coaches hun diensten over de hele wereld aanbieden. Hierdoor is het bewustzijn van het nut van deze diensten enorm gegroeid.
Daar waar je echt wil groeien is het hebben van iemand die je begeleidt een enorme pré. Geen wonder dat het aantal coaches jaar op jaar groeit.
Online learning is Hot
Universiteiten over de hele wereld schakelen over op online leeromgevingen. Colleges worden met behulp van video, tekst, audio en opdrachten ter beschikking gesteld. Het internet lijkt gemaakt te zijn om informatie te delen. Platformen groeien als kool. Apps bieden op allerlei gebieden informatie, oefeningen en inspiratie.
Hot + Hot = Rocket fuel HOT
Iedereen die in staat is om zijn of haar eigen methode in een online format te krijgen heeft potentieel goud in handen. Ik geef je hier 5 redenen om van jouw coachingspraktijk een online business te maken.
1. Oneindig groeipotentieel
Een coachingsklant kost je tijd en aandacht. Je verdienpotentieel is het aantal uren dat je coaching kan geven maal het uurtarief dat je kan vragen. Beide is gelimiteerd. Dat betekent dat je vrij eenvoudig het maximum kan berekenen dat je kan verdienen. Dat kan aardig oplopen maar je zal altijd moeten blijven werken voor je geld.
Bij online coaching werkt het anders. De investering in uren is in het begin gigantisch maar neemt daarna snel af. Of je 10 online coachingsproducten of 1000 verkoopt, het kost (bijna) evenveel werk. Of je dat wil of niet is een no-brainer.
2. Trots
Ik zat laatst met een klant op een terrasje en ze had haar telefoon face down op de tafel liggen. Met enige regelmaat trilde haar telefoon. Nou is dat niet zo ongewoon want iedereen krijgt berichten binnen. Maar bij elke brrrrrt keek ze even heel tevreden. Een beetje verliefd bijna. Na een tijdje vroeg ik haar waarom dat was. Ze keek me zeer tevreden aan en zei: ik heb al mijn meldingen uitstaan behalve één: elke keer als ik iets online verkoop dan krijg ik een melding. en dat maakt me trots als een pauw.
Ik heb daar weinig aan toe te voegen.
3. Maak meer verschil
Als je bereik groeit dan wordt de impact die je kan hebben op de wereld evenredig groter. Jouw missie om de wereld te verbeteren komt een stuk dichterbij. Dat is bij ene online business veel gelaagde dan bij een traditioneel bedrijf. Je boodschap zit immers door al je uitingen heen geweven.
4. Creatieve vrijheid
Jouw bedrijf is van jou! Al jouw creatieve energie kan je kwijt in de content van jouw online business.
Waarom ben je ook al weer begonnen met coachen? Grote kans dat het antwoord op die vraag is dat jij boordevol nuttige kennis en ervaring zit die je wilt delen met de wereld. Bij het overschakelen naar een online verdienmodel verandert jouw functie richting de content maker. De kern van jouw passie krijgt dus meer aandacht.
5. Overal werken, wanneer jij het wil.
Of je nou op je werkkamer zit of op een strandje in een strandstoel…. als je je laptop bij je hebt kan je alles doen waar je het wil en wanneer jij het wil. Ideaal als je niet alleen maar bezig wilt zijn met je bedrijf en je hele leven daar op aan wil passen maar als je wil dat jouw bedrijf zich aanpast aan jouw leven.
Dit zijn 5 redenen waarmee je jezelf en je omgeving makkelijk kan overtuigen dat je van je coachingspraktijk een online business moet maken. Wat zijn jouw redenen? En wat houdt je tegen?
Als je jezelf overtuigd hebt en je wilt beginnen lees dan mijn artikel: “Hoe maak je van jouw coachingspraktijk een online bedrijf in 5 stappen en welke hulp schakel je in?”
Als je eens vrijblijvend van gedachte wil wisselen of het online gaan ook wat voor jou is, aarzel dan niet en neem contact op.