Laat je merk voor jóu werken

In 2 maanden glashelder voor de hele wereld wat je doet

In 2 maanden tijd vertelt je merk aan de wereld wat je doet en laat het je klanten van je kopen.

Word een ongelooflijk succesvol ondernemer en doe het op jouw manier

 

In dit programma maken we je branding. We bepalen hoe de wereld jou ervaart. Hét middel om succesvol te worden en je succesvol te voelen.

Wil je echt verschil wil maken in de wereld met je merk en echt werken vanuit je kern… en ook nog gelukkig worden en… óók nog genoeg geld verdienen om jouw levensstijl te kunnen betalen… ?

Toen ik mijn carriere als ondernemer startte had ik vaak het gevoel dat ik alles vanuit het niks moest starten.

Het voelde fantastisch en ook spannend om te gaan doen wat ík wilde en dat het míjn regels zouden worden die het spel zouden bepalen.

Ik was op zoek naar zinvolheid, betekenis en ik wilde genoeg geld verdienen om me geen zorgen te hoeven maken.

En ik zocht vrijheid, vrijheid om de beslissingen te nemen waarvan ík vond dat ze er toe deden.

Ik heb verschillende bedrijven gehad, succesvol geweest, rijk zelfs, straatarm geworden, opnieuw begonnenen weer succesvol geworden.

Ik ken het klappen van de zweep en weet dat alleen geld niet gelukkig maakt maar ik weet ook dat het leven met geld dat je zelf verdiend hebt, waar je hard voor gewerkt hebt, je héél gelukkig maakt.

Mijn belangrijkste les is geweest: Je Branding bepaalt hoe de wereld jou ziet. Hoe de wereld jou ziet is hoe ze je zullen benaderen. En hoe je benaderd wordt is hoe je zal worden.

Controle over je branding, het beeld wat de wereld van jou heeft, bepaalt hoe je bedrijf gaat ontwikkelen.

Iedereen wil zijn dagen vullen met zinnige zaken. Met dingen die er toe doen. Projecten waar je blij van wordt. Mensen inspireren en geïnspireerd worden door mensen.
Maar bijna niemand lijkt te weten hoe je dat op een effectieve en praktische manier moet bereiken

 

Ik werk al meer dan 20 jaar als zelfstandig ondernemer. Ik heb gewerkt en gewoond in Europa en Azië. Ik heb gewerkt voor grote organisaties en kleine. Ik ben altijd op gefascineerd geweest door het spanningsveld tussen het zijn van ondernemer en geleefd worden door je bedrijf.

En mijn conclusie is: het kan! Sterker nog het is heel makkelijk!

“Ik vind het belangrijk dat niet alleen het probleem van mijn klanten wordt opgelost maar dat ze ook een dieper besef van hun waarde hebben gekregen.

Een paar jaar geleden ben ik begonnen met het delen van mijn ervaringen en merkte ik dat veel mensen zaten te wachten op deze ervaring.

en ik merkte dat ik gelukkig werd van het delen van mijn kennis, ervaring en inzichten. Mensen werden er betere ondernemers van. Ze wisten beter wat ze moesten doen, ze konden meer vertrouwen op hun eigen beslissingen en… ze verdienden veel meer geld.

Ik word er gelukkig van.
Ik verdien er mijn geld makkelijk mee.

……

En zo is Breekwater Branding ontstaan. Ik vind het super leuk om alle details van dit programma met jou te delen en als je zou besluiten om mee te doen dan kijk ik er enorm naar uit om jou te ontmoeten en deze reis samen af te leggen.

Love

Jan Willem

Breekwater Branding

Laat jouw merk voor jou werken

presenteert

maak je complete online identiteit in slechts twee maanden

Wat krijg je met dit programma?

Helderheid over je missie en visie

Je bent in staat om helder te vertellen aan potentiële klanten wat jij komt brengen in de wereld. Waarom je het doet, wat je drijft en waar jouw meerwaarde ligt. Je zal je beter voelen over het hebben van je bedrijf omdat je jouw enthousiasme kan delen zonder te dralen en ter plekke een antwoord te bedenken op vragen.

zei ik “helder”? Laten we daar glashelder van maken. Gek genoeg levert deze helderheid over wat je wel en wat je niet doet binnen je bedrijf je veel business op. Enthousiasme en passie gekoppeld aan het weten wat je bij jou kan kopen maakt het dat mensen dat ook doen.. dat kopen. Geen twijfel aan.

Je bedrijf in beeld, letterlijk

We maken samen het beeld van jouw bedrijf. Hoe moet je je presenteren? Hoe ziet je logo er uit? Wat zijn de kleuren die voor je werken? Waar word jij gelukkig van en hoe word jij trots op je bedrijfsuitstraling?

Je hebt vast gelezen dat een bedrijfsidentiteit best lelijk mag zijn om voor je te kunnen werken. Goede voorbeelden daarvan zijn de Lidl (ULK) Het Kruidvat (alles om goedkoop te lijken). En dat klopt. Deze merken zijn fantastisch gedaan. Alleen…. zou jij er gelukkig van worden als jouw bedrijf er zou uit zou zien? Ik niet!

Schoonheid is voor mij een voorwaarde in het leven

Een gelaagde huisstijl

Jou huisstijl gaat jouw verhaal vertellen. Op de manier dat het het meest effectief is en op de manier zoals jij dat wil.De verpakking van jouw boodschap gaat al meer dan de helft van het verhaal zijn. Op je site, op je social media, je drukwerk, je nieuwsbrieven

Één boodschap

Alles gaat jouw ene boodschap uitstralen. Alles gaat laten zien waar het om draait. Glashelder!

Rust….. (adem in…. adem uit…)

De richting van je bedrijf zal duidelijk zijn. Je zal veel beter weten wat er bij je merk hoort en wat niet. Je zal makkelijker beslissingen nemen over welke klanten je wel en welke je niet aan moet nemen. 

En je zal vooral veel meer “in alignment” kunnen werken. De kern van wat jij bent, wilt en doet zal congruent worden.

En dat geeft rust….. heerlijk!

“Het was een van de beste investeringen die ik ooit gedaan heb. In mijn bedrijf.. en in mijn persoonlijke leven”

Wat zit er in dit interview?

01:50 Waarom heb je gekozen om met breekwater te werken?
02:15 Wat heeft dit programma je gebracht?
03:15 Word je, nu je branding staat, ook anders gezien?
04:15 Heeft het je manier van werken veranderd?
06:20 Wat heeft het financieel voor jou betekent?
07:10 Wat vind jij bijzonder aan dit brandingsprogramma?
08:35 Wat zou je zeggen tegen mensen die dit programma overwegen?

“De aandacht en zorg die Jan Willem aan mij gaf is precies wat ik nodig had om bij mijn essentie te komen en op mezelf te gaan durven vertrouwen.”

De eindeloze mogelijkheden

Hoewel ik al meer dan 20 jaar aan het ondernemen was en al meer dan een decennium andere ondernemers hielp met het maken van hun Branding, pas bij het maken van dit programma werd het me duidelijk hoeveel mensen baat zouden hebben bij dit programma!

 

De reacties op dit programma waren meer dan enthousiast. De eenvoud, de helderheid en toepasbaarheid bleken zo te kloppen bij wat er nodig was dat ik het eigenlijk niet goed kon geloven..

Zou het dan zo simpel zijn?

Zoals zo vaak is het antwoord daarop: Ja! (en NEE!)

Ja!

het programma neemt je bij de hand en leidt je stap voor stap door het moeras van het vinden en maken van je eigen online identiteit. Zo simpel is het!

NEE!

De jaren van proberen, slagen en falen (auwtsj….) studeren, proberen, opnieuw proberen om de formule uit te vinden hoe je succesvol én gelukkig kan zijn waren niet altijd zo simpel.

Maar, dat heb ik voor jou gedaan, dus dat hoef je niet te doen… simpel dus

Dus heb ik jaren gewerkt aan een methode om deze twee te verbinden

ik hou van wetenschap, analyse en kijken hoe de dingen écht werken. Ik hou van filosofie, van culturele antropologie, psychologie, natuurkunde, biologie om te leren hoe het werkt. What makes it tick…

Maar aan het eind van de dag word ik gelukkig van poëzie, van een mooie film, van dingen die kloppen, van kunst, van schoonheid, van eenvoud, van rust en aanwezig zijn.

Wat ik gemaakt heb is een systeem waarmee jij, super snel en blijvend, de controle van de richting waar jouw bedrijf zich heen ontwikkelt kan nemen.
Met de kennis van de wetenschap, de ervaring van het doen en de passie van het geluk.

Het programma in een notendop

 

Twee Maanden intensieve begeleiding inclusief 1 op 1 brainstorm sessies, wekelijkse opdrachten en ondersteuning tijdens je reis.

 

  1. 1Missie & Visie

    Je Missie en Visie beschrijven de richting waarin je bedrijf wil gaan. Als ze goed geformuleerd zijn geven ze focus aan je toekomst.  Ze geven handvatten bij het nemen van beslissingen en ze vormen de basis voor de broodnodige congruentie.

  2. 2Indentiteit & producten

    Je identiteit ben jij. We gaan dat stuk van jou laten zien waarmee klanten zich willen verbinden met jou. We zorgen dat jij, je merk en de producten (of diensten) die je aanbiedt een logische eenheid vormen.

  3. 3Vormgeving & Tone of voice

    Jouw merk moet uitademen wat het is en wat jij bent. Het moet mooi zijn en mooi blijven. Je moet ene basis hebben waarop je zelf eindeloos kan variëren. Het moet de basis leggen voor jaren uitingen.
    Minstens zo belangrijk is de taal die je gebruikt. De juiste toon vinden is cruciaal om je boodschap over te brengen.

  4. 4Brandbook

    Alles gaat samen komen in je hoogst-persoonlijke Brandbook! Het referentie-document waar je steeds naar terug kan grijpen om je merk consitent en congruent te houden.
    Je zal er niet alleen trots op zijn maar je zal het ook gebruiken om medewerkers te vertellen wat de essentie van je merk is. Ga je een video laten maken? Je Brandbook is je vriend! Nieuwe Website? Je Brandbook is de plek om te beginnen.

 

En er is nog meer….

  1. Logo & huisstijl

    Je Logo is jouw ultieme, super geconcentreerde Branding.Het moet als een handschoen passen. Het moet op al je uitingen komen.
    Je huisstijl omvat nog veel meer: Kleurenpallet, kleurgebruik, Typografie etc etc

  2. Fotoshootmoodboard 

    De meeste ondernemers hebben weerzin om zichzelf in beeld te brengen. Door een moodboard te maken voor een fotoshoot verlaag je de drempel om in beeld te krijgen wat je nodig hebt voor je branding.
    Voor je het weet vind je het nog leuk ook!

  3. Social media

    Je beeld op social media is vaak het eerste dat mensen van je zien. Grip krijgen op hóe je dat doet, consistent en congruent, is één van de belangrijkste dingen in je beeldvorming naar buiten toe.

  4. Mission statements

    Een collectie stevige statements paraat hebben maakt je slagvaardiger, geloofwaardiger en het maakt het makkelijker voor mensen om zich te verbinden met jou.

Run je bedrijf op jouw voorwaarden, bereik de levenstandaard die je wil hebben terwijl je je niet over de kop werkt.

.

Laat jouw merk het werk voor jou doen in plaats van dat jij voor jouw merk werkt.

.

Zorg dat je bedrijf zich ontwikkelt in de richting van jouw verlangens in plaats van dat jij de druk voelt om te doen wat goed is voor je bedrijf.

  1. Werk op je eigen tempo en op je eigen momenten.

  2. Werk vanuit je plek die jij fijn vindt. Alle calls en afspraken kunnen online gebeuren.

  3. Liever old school met koffie? Kan!

  4. Ga je zeker van je zaak voelen en durf te vragen aan je klanten wat je waard bent (en ja, dat is waarschijnlijk VEEL meer dan dat je nu doet)

“Als iemand zich succesvol wil voelen en geld wil verdienen met doen wat haar hart sneller doet kloppen dan moet ze dit programma doen”

“Wat uniek is aan dit programma is dat het niet alleen een branding oplevert maar je ook in staat stelt om persoonlijk te groeien”

Met deze training krijg je snelle persoonlijke groei

Geld issues

Ik ben zoveel ondernemers tegen gekomen met geld issues. Zoveel mensen hebben schaamte rondom het thema geld vragen. Ben ik het wel waard? Zal ik niet nóg een opleiding doen? Ik help je inzien dat je veel meer waard bent en dat je dat niet alleen kan vragen maar ook nog kan krijgen!

Inhoud versus vorm

Ok, je hebt je product… je weet wat je gaat leveren… je wéét wat dat je klant gaat opleveren…. maar HOE ga je dat in godsnaam vertellen aan de wereld? Hoe maak je duidelijk aan potentiële klanten dat ze precies jou nodig hebben?

tipje van de sluier: heb het niet over jezelf maar over je klant. Lastiger dan je denkt.

Ben lief voor jezelf

Beetje gek misschien maar de meeste ondernemers worden harder en harder voor zichzelf ze werken harder en harder, ze straffen zichzelf en langzaam drijven ze af van de oorspronkelijke reden om hun bedrijf te starten.

Een goed basis in de vorm van een goed gedocumenteerde branding helpt je gigantisch om steeds terug te gaan naar je oorspronkelijke “waarom” en houdt je op de route naar geluk & succes.

Zelfverzekerd & in lijn met jezelf

Elke dag wel een nieuw idee? Maar maak je nooit iets af? Steeds een beter idee? Moeite met formuleren wat je product nou precies inhoudt?

Allemaal dingen die tussen jou, succes en geluk instaan.

en ook hier leer je daar mee omgaan.

Wat levert dit programma jou op?

Een gedetailleerd maar flexibel beeld van jouw merk in de wereld

Je weet waar je merk staat en wat je moet doen om blijvend je verhaal te vertellen, in woord en beeld, zodat de boodschap van jouw bedrijf over komt en ove rblijft komen.

De zakelijke vaardigheden die je nodig hebt om succesvol te zijn

Je leert wat je missionstatements zijn en hoe je daar steeds op terug moet vallen om je verhaal helder en duidelijk de wereld in te krijgen.

Je leert hoe je vanuit je kernwaarden producten ontwikkelt en wat die waard zijn.

Je leert je boodschap eenvoudig te maken en eenvoudig te vertellen.

Een gevoel van waarde en eigenwaarde

Je zal makkelijker staan voor wat je doet. Je zal je zekerder voelen over het geld dat je vraagt voor je producten. Je zal je beter voelen over de diensten die je levert. Je zal je beter voelen over jezelf.

Geluk

 

Klaar voor de volgende stap in je bedrijf?
Reserveer dan je plek in het programma

Schrijf je in om te bepalen of wij een match zouden zijn.

Vul het vragenformulier in en je krijgt gelijk inzicht of dit programma jou kan leveren wat je nodig hebt.

Ben je toe aan groei? Ben je toe aan duidelijkheid & structuur?

Wil je van los zand een gezond & congruent bedrijf bouwen?

Congruentie is King

De overeenstemming tussen denken, voelen en spreken bepaalt hoe zeer je klant bereid is jou te geloven.

Een beslissing om iemand te vertrouwen wordt onbewust genomen. We nemen dagelijks duizenden mini-beslissingen en deze bepalen het pad dat we zullen lopen.

Als jij in staat bent om jouw boodschap helder, eenduidig en in het verlengde van jouw kern te communiceren dan bij jij diegene die vertrouwd wordt.

Dan zal jouw potentiële klant jouw klant worden.

“Het op jouw manier doen is niet alleen bevredigend maar ook nog eens financieel aantrekkelijk”

Voor veel ondernemers is de vrijheid om de dingen op hún manier te doen de reden geweest om zelfstandig te worden. Als dat lukt loop je met schouders naar achter, borst vooruit en je ogen op de lucht gericht door het leven!

Als je investeert in jezelf en je vermogens benut dan verdien je je geld met gemak. Het lijkt vanzelf te gaan.

En als je het ook nog eens doet vanuit hoe jij vindt dat het leven geleefd moet worden dan draag je ook nog eens bij aan het leven van anderen! De glimlach zal niet van je gezicht te vegen zijn.

Je carrière laten groeien wordt voor een belangrijk deel bepaald door hoe goed jij voor jezelf zorgt. De hoeveelheid plezier die je haalt uit je bedrijf. Hoe graag je het doet… dag in dag uit.

Dat wil niet zeggen dat je alles goed moet doen. Dat wil niet zeggen dat je perfect moet zijn. Wie vindt er perfect nou interessant? Het is veel belangrijker om echt en authentiek te zijn. Laat het unieke stukje jou zien en mensen zullen begrijpen wat je bedoelt.

Ben helder, ben jou!

.

Werk je eigen uren, bepaal wanneer je aan wil staan en wanneer uit.

Zorg dat je je bedrijf zo inricht dat het merk voor je werkt en dat jij werkt wanneer je wilt.

.

Vraag de hoofdprijs voor de producten waar jij al jaaaaren aan werkt.
Ze zijn het waard!
Jij bent het waard!

Ben jij er klaar voor?

Ik weet als geen ander hoe spannend het is om de volgende stap te nemen. Om te gaan staan voor wie je bent. Om in the spotlight te stappen en te zeggen: “Hey, dit ben ik en dit is wat ik doe!”

 

 

De waarheid is dat als je de volgende stap neemt je jezelf serieus eindelijk begint te nemen!

 

 

Klaar om gezien te worden?

Ga jij laten zien wat je wil laten zien in de taal van je klanten? Wil jij haarfijn weten hoe jij je boodschap over moet brengen?

Klaar om te stoppen met het ploeteren en zwoegen?

Wil je dat jouw merk en al haar uitingen jouw verhaal vertellen? Op alle media duidelijk en helder vertellen wat jouw bedrijf doet? Zodat jij je kan focussen op de inhoud.

Klaar om je zeker te voelen over wat je doet en welke kant je op gaat?

Wil je een plan voor de komende twee jaar? Wil je een heldere structuur over hoe je jezelf steeds kan verbeteren in je uitingen naar buiten toe?

Klaar om een prachtig Brand neer te zetten?

Wil je trots zijn op hoe je bedrijf er uit ziet? Wil je elke keer als je iets van jezelf ziet denken:  “Hell YESSSS!!!”

Klaar om te knallen en geld te verdienen met wat je heerlijk vindt om te doen?

 

Misschien ben je dan gewoon klaar voor dit programma….

Schrijf je in en vul de vragenlijst in. Als het er op lijkt dat we een match zijn dan plannen we een verkennend gesprek in om te kijken of we aan elkaar gewaagd zijn.